Fawad Kazi - Switzerland

Born in London in 1971, Fawad Kazi studied at the ETH in Zurich, graduating under Hans Kollhoff in 1999. After working with Adolf Krischanitz in Vienna, he founded his own architectural office in Zurich in 2001. With his winning proposal in the architectural competition for the ETH LEE building he was able to celebrate a great success early in his career. Since then he successfully participated in several architectural competitions. Among other he won the competition for the new building projects of the Kantonsspital St. Gallen.

1971 geboren in London studierte Fawad Kazi an der ETH in Zürich und diplomierte 1999 bei Hans Kollhoff. Nachdem er bei Adolf Krischanitz in Wien gearbeitet hatte, gründete er 2001 sein eigenes Architekturbüro in Zürich. Mit dem Wettbewerbserfolg für das ETH LEE-Gebäude konnte er bereits früh in der Karriere einen grossen Erfolg feiern. Seither hat konnte er weitere Architekturwettbewerbe für sich entschieden, unter anderem für die Neubauvorhaben des Kantonsspital St. Gallen.


2010 - 2014  ETH Building LEE - Zürich